تنش‌ ها در آبراه مورد مناقشه بین فیلیپین و چین در سال گذشته به خشونت تبدیل شده است، به طوری که یک سرباز فیلیپینی ماه گذشته در یک درگیری انگشت خود را از دست داد.

تنش‌ها در آبراه مورد مناقشه بین فیلیپین و چین بالا گرفت

به گزارش قدس آنلاین، فیلیپین در حال حاضر تلاش می کند به اتکا برسد و این موضوع آن قدر برایش مهم است که حتی کمک آمریکا را هم رد کرد.

آن طور که چندی پیش رویترز گزارش داده بود، فیلیپین پیشنهادهای ایالات متحده برای کمک به عملیات خود در دریای جنوبی چین را رد کرده است.

مانیل و واشنگتن یک معاهده دفاع متقابل در سال ۱۹۵۱ امضا کردند که در صورت حمله مسلحانه علیه نیروها، کشتی‌های عمومی یا هواپیماهای فیلیپین در دریای جنوبی چین قابل اجرا می‌شود. مقامات آمریکایی از جمله جو بایدن، رئیس جمهور این کشور مدعی تعهد آهنین خود برای کمک به فیلیپین شدند.

البته فیلیپین به طور عامدانه در سال ۱۹۹۹ این کشتی را در جزیره نامبرده به گل نشاند تا ادعاهای خود نسبت به آب‌های مورد مناقشه در اطراف آن را تقویت کند و از آن زمان گروه کوچکی از ملوانان را در آنجا حفظ کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که مقام‌ های امنیتی مانیل روز یکشنبه گفتند که با وجود پیشنهاد ایالات متحده برای کمک، فیلیپین به تنهایی به یک کشتی مستقر در دریای جنوبی چین دوباره غذا و آذوقه ارسال خواهد کرد.

در این میان تنش‌ ها در آبراه مورد مناقشه بین فیلیپین و چین در سال گذشته به خشونت تبدیل شده است، به طوری که یک سرباز فیلیپینی ماه گذشته در یک درگیری انگشت خود را از دست داد.

مانیل مدعی است که این اتفاق بر اثر «دور زدن عمدی یک کشتی گارد ساحلی چین با سرعت بالا» رخ داده است.

وزیر امور خارجه تایوان به تازگی گفت: تایپه برای دفاع از خود در برابر چین باید روی خودش حساب کند.

این مساله می‌ تواند محرک اصلی فیلیپین برای انجام عملیات تامین مجدد کشتی در جزیره توماس شول دوم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.